موج اف
 
پيوندهای روزانه

شرلوک هلمز، کارآگاه معروف، و معاونش واتسون رفته بودند صحرانوردی و شب هم چادری زدند و زیر آن خوابیدند.
نیمه های شب هلمز بیدار شد و آسمان را نگریست.
بعد واتسون را بیدار کرد و گفت: “نگاهی به بالا بینداز و به من بگو چه می بینی؟”
واتسون گفت:”میلیون ها ستاره می بینم”
هلمز گفت: “چه نتیجه ای می گیری؟”
واتسون گفت: “از لحاظ روحانی نتیجه می گیرم که خداوند بزرگ است و ما چقدر در این دنیا حقیریم. از لحاظ ستاره شناسی نتیجه می گیرم که زهره در برج مشتری ست، پس باید اوایل تابستان باشد. از لحاظ فیزیکی نتیجه می گیرم که مریخ در محاذات قطب است، پس باید ساعت حدود سه نیمه شب باشد “

شرلوک هلمز قدری فکر کرد و گفت: “واتسون! تو احمقی بیش نیستی! نتیجه ی اول و مهمی که باید بگیری این است که چادر ما را دزدیده اند”

[ چهارشنبه ۳٠ تیر ۱۳۸٩ ] [ ٧:٥۳ ‎ب.ظ ] [ مژگان. ف ف ]

زندگی خوردن و خوابیدن نیست


انتظار و هوس و دیدن و نادیدن نیست.


زندگی چون گل سرخی است


پر از خار و پر از برگ و پر از عطر لطیف.


یادمان باشد اگر گل چیدیم


عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار همند.

                                                                       دکتر علی شریعتی

[ دوشنبه ٢۸ تیر ۱۳۸٩ ] [ ٧:٢٥ ‎ق.ظ ] [ مژگان. ف ف ]

کلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار با ارزش است که سرشار از مواد مغذی می باشد و فواید بی شماری برای ارتقاء سلامتی انسان دارد .

مواد مغذی و سایر موادی را که در بروکلی وجود دارند و اثرات زیادی در پیشگیری از بیماری ها دارند، به ترتیب زیر برای شما بیان می کنم :

1- بروکلی دارای ماده ای بنام سولفورافان ( SULFORAPHANE ) است که تعداد ،اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را به نحو چشمگیری کاهش می دهد. در نتیجه از ابتلا به سرطان  به خصوص سرطان سینه  ، معده ، روده بزرگ  ، رکتوم و ریه ها در انسان پیشگیری می کند .

2- بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر، کاروتنوئید ، ویتا مین A ، ویتامین C  و ویتامین K  می باشد که باعث پیشگیری از سرطان معده و روده می شوند .

3- بروکلی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامین C ، فیبر و بتاکاروتن ( پیش ساز ویتامین A) یک آنتی اکسیدان  قوی محسوب می شود که از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن پیشگیری می کند، در نتیجه از بروز بیماری هایی مثل انواع سرطان  ،  آلزایمر  ( فراموشی دوران پیری )، بیماری های قلبی  ، آرتریت ( التهاب مفاصل ) پیشگیری کرده و فرآیند پیری را به تاخیر می اندازد .

4- مقدار بالای فیبر غذایی موجود در بروکلی برای افراد دیابتی  بسیار مفید است و افراد دیابتی برای کنترل بیماری خود بایستی این سبزی با ارزش را در وعده های غذایی خود قرار دهند .

 5- کلسیم موجود در بروکلی ، به همان میزان کلسیم موجود در  شیر  است، در نتیجه مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان  یا کمبود کلسیم هستند، بسیار مفید است. ولی چون شیر علاوه بر کلسیم ، دارای ویتامین D  نیز می باشد ، به عنوان منبع بهتری برای پوکی استخوان مطرح می شود زیرا ویتامین D  به جذب کلسیم در بدن کمک می کند .
[ شنبه ٢٦ تیر ۱۳۸٩ ] [ ٧:۱٥ ‎ق.ظ ] [ مژگان. ف ف ]

تمام آنهایی که اهل رژیم‌گرفتن ‌هستند، حتما این نکته را تجربه کرده‌اند که کنترل اشتهای کاذب و به موقع غذا خوردن یکی از بهترین راه‌های مبارزه با اضافه وزن است. خیلی وقت‌ها ما بدون اینکه بدن‌مان نیاز به خوراکی داشته باشد، چیزی می‌خوریم؛ شاید از سر بی‌کاری یا بی‌حوصلگی یا حتی برای رفع استرس و پاسخگویی به اشتهای کاذب خودمان! اما چگونه می‌شود این اشتهای کاذب ‌را سرکوب کرد؟ توصیه های زیر می‌تواند کمک‌تان کند ...

1 .حواس ‌خودتان را پرت کنید
اگر ناگهان و شدیدا هوس بستنی کردید، بدانید که این فقط نشانه یک زیاده‌طلبی است؛ نه گرسنگی. به گفته دکتر جان فوریت، استاد دانشکده پزشکی بیلر، اشتهای کاذب یا همان هوس تنها 10 دقیقه طول می‌کشد و اگر شما بتوانید در این 10 دقیقه خودتان را کنترل کنید و به سمت خوراکی‌های پرکالری نروید، گام بزرگی به سمت سلامت‌تان برداشته‌اید. شما می‌توانید برای کنترل اشتها‌ی‌تان، با انجام دادن کارهایی معمولی حواس‌تان را از خوردن خوراکی‌ای که هوس کرده‌اید، منحرف کنید. مثلا به یک دوست قدیمی زنگ بزنید، موسیقی گوش کنید، ورزش یا مدیتیشن انجام دهید یا خودتان را با دیدن فیلم مشغول نگه دارید.

2. با غذاهایی که بیشتر هوس می‌کنید، کمتر روبرو شوید
یکی دیگر از کارهای مفید برای کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری، اجتناب، حذف و روبرو نشدن با خوراکی‌هایی است که خیلی دوست‌شان دارید. مثلا اگر عاشق بستنی هستید، فریزرتان را پر از بستنی نکنید یا هنگام بیرون رفتن یک ساندویچ سالم خانگی برای ناهار یا شام‌تان تهیه کنید تا فکر خوردن پیتزا یا غذاهای چرب به ذهن‌تان خطور نکند. اگر هم می‌بینید که پرهیز از خوردن کیک تولد دوست‌تان برای‌تان مقدور نیست، با یک برنامه‌ریزی ساده مقدار کالری مصرفی روزانه‌تان از سایر غذاها را کاهش دهید تا بتوانید با خیال راحت یک برش خوش‌مزه از کیک تولد را هم بخورید.

3. مصرف مغزها را فراموش نکنید
به گفته میشل رویزن، کارشناس ارشد تغذیه، خوردن دو لیوان آب به همراه 6 عدد گردو یا 12عدد بادام یا 20عدد بادام‌زمینی می‌تواند نقش موثری در سرکوب اشتها و تغییر ذایقه افراد به سمت خوراکی‌های سالم، داشته باشد.

4. به استرس‌هایتان با غذا خوردن پاسخ ندهید
یکی از مشکلاتی که گریبانگیر بسیاری از افراد هست، ذخیره کردن صدها کالری اضافه با زیاده‌روی در خوردن غذا برای کاهش استرس‌شان است. شما می‌توانید برای کم کردن استرس‌تان به جای خوردن، نفس عمیق بکشید، قدم بزنید، حرکات مختلف ریلکسیشن را انجام دهید و در آخر اگر باز هم میل به خوردن داشتید، آدامس بجوید تا نتوانید چیز دیگری بخورید.

5. خواب نیمروزی را از یاد نبرید
یکی دیگر از دلایل پرخوری، خستگی است. شما می‌‌توانید برای مبارزه با این مشکل هم روزی 15 تا 20 دقیقه در یک محیط ساکت و آرام چشمان‌تان را ببندید و انرژی تحلیل رفته خود را دوباره به دست آورید.

6. رژیم غذایی سالم و تغذیه مناسب
بعضی از افراد برای از بین بردن بوی بد دهان‌شان، اقدام به خوردن خوراکی می‌کنند. این افراد می‌توانند به جای پرخوری‌های بی‌مورد، روزانه دو تا سه بار به وسیله‌دهان‌شویه‌هایی با عطر نعناع دهان خود را شستشو دهند تا این طراوت و بوی خوش، فکر خوردن را از سرشان بیرون کند بطوریکه می توانند کم‌‌خوری را با عطر نعناع امتحان کنند.

7. غذا‌های وسوسه‌انگیز را بدمزه کنید!
شاید این کار به نظرتان خنده‌دار برسد اما شما می‌توانید با بدمزه کردن خوراکی‌هایی که دوست‌شان دارید، میل به خوردن آنها را در وجود‌تان از بین ببرید. مثلا روی بستنی یا کاکائو نمک بپاشید یا پفک یا چیپس را کمی با آب‌خیس کنید و بعد آن را بخورید!

8. چراغ‌ها را روشن کنید
یکی از موثرترین کارها برای جلوگیری از پرخوری، غذا خوردن در محیطی کاملا روشن و نورانی است. اینطوری شما به خوبی متوجه میزان غذایی که مشغول خوردنش هستید، می‌شوید.

9. شمع ‌روشن کنید تا آرام‌تر غذا بخورید
شاید جالب باشد که بدانید نتیجه جدیدترین مطالعات در مورد اشتها، نشان داده است که بوها و عطرها هم در کاهش و افزایش اشتها بی‌تاثیر نیستند. خلاصه تمام این تحقیقات موید این مطلب‌اند که شما می‌توانید با خریدن و روشن کردن شمع‌هایی با بوی سیب‌سبز، موز یا نعناع هنگام غذا خوردن آرامشی به دست آورید که نتیجه این آرامش، به آهستگی غذا خوردن و زود سیر شدن است.

10. خوراکی‌های غنی هم می‌‌توانند کمک‌کننده باشند
هر زمان که احساس کردید خیلی گرسنه‌اید و اگر شروع به غذا خوردن کنید تا حد افراط پیش می‌روید، غذاهای پرحجم که زودتر سیرتان می‌کنند را برای خوردن انتخاب کنید و البته که منظور ما از غذای پرحجم، غذای چرب نیست بلکه غذاهایی است که با خوردن مقدار کمی از آنها سریع احساس سیری می‌کنید و دست از خوردن می‌کشید. غذاهایی مثل ماکارونی یا سیب‌زمینی پخته برای وعده‌های اصلی یا ذرت، دانه‌های بو داده، ژله و انگور برای میان‌وعده‌ها.

11. نوشیدنی‌ها را جایگزین کنید
و در آخر، اگر در بین روز نتوانستید میل به خوردن‌تان را به هیچ طریقی سرکوب کنید، نوشیدن یک لیوان چای، شیر یا قهوه را به جای کیک، بیسکوییت یا بستنی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

[ پنجشنبه ٢٤ تیر ۱۳۸٩ ] [ ٦:٤٩ ‎ق.ظ ] [ مژگان. ف ف ]

مردی باهمسرش در خانه تماس گرفت و گفت:"عزیزم ازمن خواسته شده که با رئیس و چند تا از دوستانش برای ماهیگیری به کانادا برویم"

ما به مدت یک هفته آنجا خواهیم بود.این فرصت خوبی است تا ارتقای شغلی که منتظرش بودم بگیرم بنابراین لطفا لباس های کافی برای یک هفته برایم بردار و وسایل ماهیگیری مرا هم آماده کن

ما از اداره حرکت خواهیم کرد و من سر راه وسایلم را از خانه برخواهم داشت ، راستی اون لباس های راحتی ابریشمی آبی رنگم را هم بردار !

زن با خودش فکر کرد که این مساله یک کمی غیرطبیعی است اما بخاطر این که نشان دهد همسر خوبی است دقیقا کارهایی را که همسرش خواسته بود انجام داد.

هفته بعد مرد به خانه آمد ، یک کمی خسته به نظر می رسید اما ظاهرش خوب ومرتب بود.

همسرش به او خوش آمد گفت و از او پرسید که آیا او ماهی گرفته است یا نه ؟

مرد گفت :"بله تعداد زیادی ماهی قزل آلا،چند تایی ماهی فلس آبی و چند تا هم اره ماهی گرفتیم . اما چرا اون لباس راحتی هایی که گفته بودم برایم نگذاشتی ؟"

جواب زن خیلی جالب بود.

زن جواب داد : لباس های راحتی رو توی جعبه وسایل ماهیگیریت گذاشته بودم ؟!؟!؟!؟!

[ سه‌شنبه ٢٢ تیر ۱۳۸٩ ] [ ۱:٥٦ ‎ب.ظ ] [ مژگان. ف ف ]

دیشب برای چندمین بار داشتم فیلم کازابلانکا رو می دیدم اگه ندیدین حتما ببینید فوق العادست.

CASABLANCA     کازابلانکا

فیلمی تمام عیار و باشکوه - شاهکار رومانتیک دوران طلایی سینمای کلاسیک  

-   شاید زیباترین فیلمی که تاکنون هالیوود ساخته است   -

محصول ۱۹۴۲

کارگردان: مایکل کورتیز

بازیگران: همفری بوگارت . اینگرید برگمن . پل هنرید . کلود رنس . دولی ویلسون

Rick and Ilsa eat peanuts in Paris 

 درباره کازابلانکا چه میتوان گفت؟ فیلمی که بارها و بارها مورد تحسین کارشناسان سینمایی واقع شده و اکنون که بیش از نیم قرن از ساخت آن می گذرد، همچنان زیبا و جاودانه است. داستان روان و جذاب فیلم از ابتدا محسور کننده است

در سال ۱۹۹۲ کازابلانکا ۵۰ سال داشت. در تاریخ سینما ۵۰ سال زمان طولانی است، زیرا سینما خودش فقط ۱۰۰ سال قدمت دارد. ولی در مقایسه با زمان این فقط یک لحظه است.

بعضی از عوامل سازنده فیلم هنوز در قید حیاتند اما ستاره ها همه دارفانی را وداع گفته اند. آخرین بازیگر فیلم هم ”کرت بوا“ (همان جیب بری که به مسافران هشدار می داد مواظب جیب برها باشند!) بود که در سال ۱۹۹۲ درگذشت.

 

[ چهارشنبه ۱٦ تیر ۱۳۸٩ ] [ ٩:۳٢ ‎ب.ظ ] [ مژگان. ف ف ]

سلام سلام   {#emotions_dlg.e1}

فکر می کنید امروز تولد کیه ؟؟؟{#emotions_dlg.e25}

خب معلومه تولد خودم امروز خودم خیلی خیلی تحویل می گیرم چون خودمو خیلی دوست دارم باور کنید

البته این صفحه رو به سفارش فرید جونم (همسر عزیزم){#emotions_dlg.e11} می ذارم تو وب .

و من هم پیاز داغش رو زیاد می کنم مرسی همسرم مرسی خانواده عزیزم

که منو اونقدر دوست دارین{#emotions_dlg.e43}

 

[ دوشنبه ۱٤ تیر ۱۳۸٩ ] [ ٧:٤۳ ‎ق.ظ ] [ مژگان. ف ف ]

یک روز سخت و پرکار،

یک روز خسته کننده و غم انگیز،

یک روز که از همه چیز و همه کس بیزار هستید،

یک جفت چشم شاد،

یک صورت گشاده،

و یک لبخند دلنشین!

« من شما را نمی شناسم، شما هم مرا نمی شناسی! ... اما این اصلاً اهمیتی ندارد. این برای شماست...!»

با بهترین آرزوها

مگر می شود؟! ...

بدون هیچ دلیل؟

بدون هیچ چشمداشت؟!

یادمان باشد ...

همیشه شیرین ترین و دلچسب ترین هدیه ها و ابراز محبت ها زمانی است که غافلگیرانه باشند، هیچ دلیل خاصی نداشته باشند، درپاسخ به هیچ کاری نباشند و مطمئن باشید که از فرد مقابل انتظار هیچ نوع جبرانی نمی رود!

اگر با این حرف موافقید،
شما هم بدون هیچ دلیل خاصی 
شادی را به قلب هر کس که می خواهید هدیه کنید.

[ شنبه ۱٢ تیر ۱۳۸٩ ] [ ٩:٠۳ ‎ق.ظ ] [ مژگان. ف ف ]

[ چهارشنبه ٩ تیر ۱۳۸٩ ] [ ۱٠:۱٧ ‎ب.ظ ] [ مژگان. ف ف ]

 

مواد لازم :
شکر   :         1 کیلوگرم
آب  :              2 لیوان
سرکه :          100 گرم
نعناع تازه :        150 گرم

طرز تهیه :

شکر را در آب حل می‌کنیم و می‌گذاریم بجوشد سپس نعنا را خوب و به دقت شسته (لازم نیست برگ نعنا را جدا کنید) دسته می‌کنیم و در مخلوط در جال جوش قرار می‌دهیم تا عطر و طعم نعنا جذب شود سپس کم کم سرکه را اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم شربت غلیظ شود در پایان شربت را از صافی رد کنید. معمولا در اصفهان (یا شاید در جاهای دیگر) در شربت خیار رنده شده هم می‌ریزند که طعم بسیار عالی دارد .

همینطور برای جلوگیری از گرمازدگی از شربت خاکشیر ، آبلیمو و گلاب می‌توان استفاده کرد اما لطفا به این نکته توجه کنید که خاکشیر را حتما تمیز و پاک کنید. همچنین عرق بیدمشک و کاسنی به خاطر طبع سرد حرارت بدن را پایین آورده موجب نشاط و سرزندگی است.

اگر می‌دانید که همسرتان تا چند دقیقه دیگر به خانه می‌رسد و از شدت گرما نیم‌پز شده برای خنک شدنش اولا یک شربت آماده کنید (مثلا شربت سرکنجبین خیار یا شربت خاکشیر آبلیمو ) توجه کنید که شربت بسیار کم شکر باشد (در حد طعم شیرین کمی داشتن) چون شیرینی زیاد عطش را بیشتر می‌کند . بعد شربت را با یخ در مخلوط کن بیاندازید تا یخ پودری یا شربت مخلوط شود . چند یخ قالبی در شربت بیاندازید و با صدای زنگ به استقبال همسر عزیز و پخته از گرما بروید و بدینگونه گرما و خستگی و کلافگی حاصل از گرما و ترافیک را درست جلوی در از تنش بدر کنید تا نشاط و روحیه خوب و عشق در خانه موج بزند.

[ یکشنبه ٦ تیر ۱۳۸٩ ] [ ۱۱:۱٩ ‎ب.ظ ] [ مژگان. ف ف ]

پدر ای چراغ خونه! مرد دریا، مرد بارون

                                             با تو زندگی یه باغه، بی تو سرده مثل زندون

هر چی دارم از تو دارم ، تو بهار آرزوها

                                             هنوزم اگه نگیری، دستامو می افتم از پا . .

[ پنجشنبه ۳ تیر ۱۳۸٩ ] [ ۱٠:٢٤ ‎ق.ظ ] [ مژگان. ف ف ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ترانه ی ما ترانه ی بیهودگی نیست چرا که عشق حرفی بیهوده نیست.
موضوعات وب
RSS Feed