موج اف
 
پيوندهای روزانه

یه روش دیگه کیک هویج راحت و خوشمزه

مواد لازم:

  • تخم‌مرغ 4 عدد
  • شکر 300 گرم
  • روغن مایع 250 میلی لیتر
  • آرد 300 گرم
  • هویج رنده شده 3 لیوان
  • بکینگ‌پودر یک و نیم قاشق چایخوری
  • جوش شیرین یک دوم قاشق چایخوری
  • دارچین 2 قاشق غذاخوری
  • پودر گردو 50 گرم
  • پودر قند و پودر پسته برای تزیین

طرز تهیه:
تخم‌مرغ‌ها را کاملاً با شکر مخلوط کرده سپس به ترتیب روغن و آرد را نیز کم‌کم اضافه کنید. حال بکینگ‌پودر، جوش شیرین، دارچین و گردو را هم افزوده و مخلوط کنید. در آخر هویج رنده شده را هم به بقیه مواد اضافه کنید. ظرف نسوزی را کمی چرب کرده و قدری آردپاشی کنید. مایه کیک را به طور یکنواخت در آن ریخته و قالب را در طبقه وسط فری که از قبل با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم شده است در طبقه وسط قرر دهید و اجازه دهید تا کیک به مدت یک ساعت بپزد. بعد از پخت صبر کنید تا کیک سرد شود. سپس آن را با پودر قند و پودر پسته تزیین کنید.

نکته: هر 15 دقیقه درجه حرارت فر را قدری کم کنید. مثلاً در 15 دقیقه دوم حرارت را از 350 به 300 درجه  فارنهایت برسانید و به همین ترتیب تا پایان کار.

[ چهارشنبه ۱٥ آبان ۱۳٩٢ ] [ ٥:٢٠ ‎ب.ظ ] [ مژگان. ف ف ]

 

 1- کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد.

 2- کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند.

 3- کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است.

 4- منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد.

 5- کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند... کشمش برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد.

 6- کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.

 7- کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد... 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1میلی گرم آهن دارد، در حالیکه 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد.

 8- کشمش، منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوب انرژی می باشد.

 9- فیبر باعث جلوگیری از سرطان کولون، کمک در جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون را می شود.

 10- کشمش را به گوشت اضافه کنید تا مقدار چربی غذا را کم کند و مقدار فیبر و آهن را افزایش و مقدار سدیم را کاهش دهد.

 11- آنتی اکسیدان از پیری و بیماری های حاصله از آن می کاهد.

 12- کشمش از سرطان جلوگیری می کند.

 13- کشمش میزان LDL یا کلسترول بد را در خون کم می کند و باعث کاهش بیماری قلبی می گردد.

 14- اگر به مدت 4 هفته هر روز کشمش مصرف کنید، آنتی اکسیدان در خون افزایش و کلسترول بد( LDL) کاهش می یابد.

 15- کشمش موجب کاهش استرس می گردد.

 16- این میوه خشک باعث عملکرد صحیح رگ های بدن می شود.

 17- کشمش برای درمان بی نظمی معده و یبوست مصرف می شود. برای جلوگیری از این ناخوشی ها می توانید، 6-5 عدد کشمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشید.

 18- تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، بهتر از بقیه سلول های بدن را از آسیب حفظ می کنند.

 19- کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن نیز می باشد.

 20- کشمش مانند هویج، برای سلامتی چشم نیز خوب است.

 21- کشمش باعث تقویت اعصاب می شود.

 22- کشمش، سستی و رخوت را از بدن دور می کند.

 23- با خوردن کشمش، غضب را از خود دور کنید.

 24- کشمش موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می گردد.

 25- کشمش، دهان را خوشبو می کند.

 26- کشمش، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی را کم می کند.

پس از همین حالا، کشمش را به ماست یا سالاد خود اضافه کنید و از خوردن آن لذت برید.

[ جمعه ۱٠ آبان ۱۳٩٢ ] [ ٦:۱٤ ‎ب.ظ ] [ مژگان. ف ف ]

[ سه‌شنبه ٧ آبان ۱۳٩٢ ] [ ٦:٥٩ ‎ب.ظ ] [ مژگان. ف ف ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ترانه ی ما ترانه ی بیهودگی نیست چرا که عشق حرفی بیهوده نیست.
موضوعات وب
RSS Feed